Η Σούτρα του Βούδα της Ιατρικής

Η Σούτρα του Βούδα της Ιατρικής του Τατάγκατα Ακτινοβόλο Λάπις Λάζουλι: 

οι ιδιότητες, οι αρετές και οι προηγούμενοι όρκοι του



  
(Sutra of the Medicine Buddha Kinh Duoc SuTaisho XIV, 450
Translated and annotated under the guidance of Dharma Master Hsuan Jung
by Minh Thanh & P.D. Leigh
International Buddhist Monastic Institute 2001
www.buddhanet.net)

Μετάφραση από τα Σανσκριτικά στα Κινέζικα
από τον Τριπιτάκα δάσκαλο Χσουάν-τσανγκ[1], Τριπιτάκα[2] Νο 450.
Μετάφραση στα Αγγλικά από τον Minh Thanh και P. D. Leigh, 2001

(Σημ. μτφρ. Στα  σημεία που δεν έβγαζα νόημα συμβουλευόμουν μια άλλη μετάφραση της Σούτρα‘Medicine Master Buddha Sutra’απο τον Τριπιτάκα δάσκαλο Yiun-Tzorng  http://www.fodian.net/world/0450.html
Οι υποσημειώσεις είναι του κειμένου, εκτός όσων η πηγή τους αναφέρεται)


Η Σούτρα του Βούδα της Ιατρικής του Τατάγκατα Ακτινοβόλο Λάπις Λάζουλι: οι ιδιότητες, οι αρετές και οι προηγούμενοι όρκοι του[3].

Έτσι άκουσα: Κάποτε ο Βούδας Σακυαμούνι, ο Μπαγκαβάν[4], ταξίδευε σε διάφορα μέρη διδάσκοντας και μεταστρέφοντας τους ανθρώπους. Όταν έφτασε στο Βαϊσάλι[5], κάθισε κάτω από το Μουσικό Δέντρο, συνοδεία οκτώ χιλιάδων έξοχων μπίκσου. Μια αμέτρητα μεγάλη συνάθροιση που περιελάμβανε, τριάντα έξι μεγάλους Μποντισάτβα καθώς και βασιλείς, μεγάλους υπουργούς, βραχμάνους, λαϊκούς άνδρες και γυναίκες, τα οκτώ είδη θεοτήτων και άλλα ανθρώπινα και μη ανθρώπινα όντα, συγκεντρώθηκε με σεβασμό γύρω από τον Βούδα καθώς δίδασκε το Ντάρμα.


Τότε ο Μποντισάτβα Μαντζούσρι, ο Πρίγκιπας του Ντάρμα, λαμβάνοντας την θαυμαστή πνευματική δύναμη του Βούδα, σηκώθηκε από τη θέση του, τακτοποιώντας τα ενδύματα του ώστε να αποκαλυφθεί ο ώμος του και γονάτισε στο δεξί του γόνατο. Υποκλίθηκε βαθειά, ένωσε τις παλάμες του και με σεβασμό είπε στον Βούδα: «Μπαγκαβάν σε παρακαλώ, σου ζητώ να εξηγήσεις τα διάφορα ονόματα και τους τίτλους, τους μεγάλους όρκους του παρελθόντος και τις εξαιρετικές αρετές των Βούδα, προκειμένου όσοι σε ακούν τώρα να απελευθερωθούν από τις καρμικές αμαυρώσεις τους καθώς επίσης για να αντλήσουν μεγάλο όφελος και χαρά, τα όντα του μέλλοντος κατά την Εποχή Δείγμα του Ντάρμα[6]

Ο Βούδας επαίνεσε τον Μποντισάτβα Μαντζούσρι λέγοντας: «Εξαίσια! Εξαίσια Μαντζούσρι! Μέσα από μεγάλο έλεος με παροτρύνεις να εξηγήσω τα ονόματα και τους τίτλους[7], τις αρετές και τις ιδιότητες και τους προηγούμενους όρκους των Βούδα, με σκοπό να απελευθερώσω όσους είναι δέσμιοι των καρμικών αμαυρώσεων και να φέρω όφελος, γαλήνη και χαρά σε όλα τα όντα την Εποχή Δείγμα του Ντάρμα.  Τώρα άκουσε προσεκτικά και στοχάσου πολύ πάνω σ’ αυτά που πρόκειται να πω.»

Ο Μποντισάτβα Μαντζούσρι αποκρίθηκε: «Ας γίνει έτσι Μπαγκαβάν. Με χαρά θα ακούσουμε ότι θέλεις να μας διδάξεις.»

Στη συνέχεια ο Βούδας είπε στον Μποντισάτβα Μαντζούσρι: «Ανατολικά αυτού του κόσμου, μετά από αμέτρητα Βουδικά πεδία, πιο πολλά κι από τους κόκκους άμμου δέκα ποταμών Γάγγη, υπάρχει ένα πεδίο που ονομάζεται Καθαρό Λάπις Λάζουλι. Ο Βούδας εκείνου του πεδίου λέγεται Βούδας της Ιατρικής Τατάγκατα Ακτινοβόλο Λάπις Λάζουλι, Άρχατ, Τέλεια Φωτισμένος, Τέλειος σε Νου και Άθλους, Βαίνων Καλώς, Γνώστης του Κόσμου, Ανυπέρβλητο Ον, Δαμαστής των Παθών, Δάσκαλος Θεών και Ανθρώπων, Μπαγκαβάν Βούδας.

Μαντζούσρι, όταν ο Μπαγκαβάν Βούδας της Ιατρικής βάδιζε στο δρόμο των Μποντισάτβα, πήρε επίσημα Δώδεκα Μεγάλους Όρκους για να εκπληρώσει όλες τις επιθυμίες των όντων.»


Πρώτος Μεγάλος Όρκος
«Υπόσχομαι πως όταν στο μέλλον φτάσω στην Υπέρτατη, Τέλεια Φώτιση, από το σώμα μου θα εκπορευτούν λαμπερές ακτίνες, φωτίζοντας τα άπειρα αμέτρητα πεδία. Αυτό το σώμα θα είναι κοσμημένο με τα τριάντα δύο σημάδια και τα ογδόντα χαρακτηριστικά. Επίσης, θα δώσω τη δυνατότητα σε όλα τα όντα να γίνουν σαν κι εμένα.

Δεύτερος Μεγάλος Όρκος
 «Υπόσχομαι πως όταν στο μέλλον φτάσω στην Υπέρτατη, Τέλεια Φώτιση, το σώμα μου, μέσα και έξω, θα ακτινοβολεί παντού την διαύγεια και την άσπιλη καθαρότητα του λάπις λάζουλι. Αυτό το σώμα θα είναι κοσμημένο με τις καλύτερες αρετές και θα παραμένει γαλήνια στο κέντρο ενός ιστού από φως, πιο έξοχο κι απ αυτό του ήλιου ή της σελήνης. Το φως θα αφυπνίζει το νου όλων των όντων που βρίσκονται στο σκοτάδι, δίνοντας τους τη δυνατότητα να επιδιώξουν αυτά που επιθυμούν.

Τρίτος Μεγάλος Όρκος
  «Υπόσχομαι πως όταν στο μέλλον φτάσω στην Υπέρτατη, Τέλεια Φώτιση, με άπειρη σοφία και επιδέξια μέσα θα δώσω σε όλα τα όντα, ανεξάντλητες ποσότητες αγαθών καλύπτοντας τις υλικές τους ανάγκες. Ποτέ δεν θα θελήσουν κάτι.

Τέταρτος Μεγάλος Όρκος
«Υπόσχομαι πως όταν στο μέλλον φτάσω στην Υπέρτατη, Τέλεια Φώτιση, θα βάλω όλους αυτούς που ακολουθούν αιρετικούς δρόμους, στο δρόμο της Φώτισης. Ομοίως, θα βάλω αυτούς που ακολουθούν τους δρόμους των Σράβακα και Πρατυεκαβούδα, στο δρόμο της Μαχαγιάνα.

Πέμπτος Μεγάλος Όρκος
«Υπόσχομαι πως όταν στο μέλλον φτάσω στην Υπέρτατη, Τέλεια Φώτιση, θα βοηθήσω όλα τα αμέτρητα όντα που καλλιεργούν το δρόμο της ηθικής σύμφωνα με το Ντάρμα μου, να τηρούν τέλεια τους κανόνες της συμπεριφοράς (αρχές), σύμφωνα με τις τρεις ριζικές αρχές[8]. Ακόμα κι αυτοί που είναι ένοχοι επειδή δυσφήμησαν ή αθέτησαν τις Αρχές, θα επανακτήσουν την αγνότητα τους όταν ακούσουν το όνομα μου και θα αποφύγουν την κάθοδο στα αρνητικά μονοπάτια[9].

Έκτος Μεγάλος Όρκος
«Υπόσχομαι πως όταν στο μέλλον φτάσω στην Υπέρτατη, Τέλεια Φώτιση, τα όντα με ατελή σώματα-αυτά που έχουν ελλιπείς αισθήσεις, αυτά που είναι άσχημα, ανόητα, τυφλά, κουφά, μουγκά, ανάπηρα, καμπούρικα, λεπρά, παράφρονα ή υποφέρουν από διάφορες άλλες αρρώστιες-ακούγοντας το όνομα μου, θα αποκτούν καλοσχηματισμένα σώματα, θα προικίζονται με ευφυΐα και όλες τους οι αισθήσεις θα είναι άθικτες. Θα απελευθερωθούν από ασθένεια και πόνο.



Έβδομος Μεγάλος Όρκος
«Υπόσχομαι πως όταν στο μέλλον φτάσω στην Υπέρτατη, Τέλεια Φώτιση, τα όντα που έχουν πληγεί από διάφορες ασθένειες, που δεν έχουν κάποιον να τα βοηθήσει, κάπου για να στραφούν, ούτε γιατρούς, ούτε φάρμακα, ούτε οικογένεια, ούτε σπίτι-που είναι πάμφτωχα και δυστυχή-τη στιγμή που το όνομα μου περάσει στα αυτιά τους, θα ανακουφιστούν από όλες τις ασθένειες. Με νου και σώμα γαλήνιο και γεμάτο, θα απολαμβάνουν το σπίτι, την οικογένεια και το βιος τους με αφθονία και τελικώς θα πραγματώσουν την Ανυπέρβλητη Υπέρτατη Φώτιση.

Όγδοος Μεγάλος Όρκος
«Υπόσχομαι πως όταν στο μέλλον φτάσω στην Υπέρτατη, Τέλεια Φώτιση, όσες γυναίκες επιθυμούν να εγκαταλείψουν την γυναικεία τους μορφή επειδή έχουν μεγάλη αποστροφή ‘στις εκατό μολύνσεις που πλήττουν τις γυναίκες’, ακούγοντας το όνομα μου, όλες θα γεννηθούν ως άντρες. Θα είναι προικισμένοι με ευγενικά χαρακτηριστικά και τελικώς θα πραγματώσουν την Ανυπέρβλητη Υπέρτατη Φώτιση.

Ένατος Μεγάλος Όρκος
 «Υπόσχομαι πως όταν στο μέλλον φτάσω στην Υπέρτατη, Τέλεια Φώτιση, θα βοηθήσω όλα τα όντα να δραπετεύσουν από το δίχτυ των δαιμόνων και να απελευθερωθούν από τα δεσμά των αιρετικών δρόμων.

«Αν έχουν πιαστεί στη λόχμη των λανθασμένων θεωρήσεων, θα τα οδηγήσω στις ορθές θεωρήσεις, παρακινώντας τα βαθμιαία να καλλιεργήσουν τις ασκήσεις των Μποντισάτβα και γρήγορα να πραγματώσουν την Ανυπέρβλητη Υπέρτατη Φώτιση.

Δέκατος Μεγάλος Όρκος
«Υπόσχομαι πως όταν στο μέλλον φτάσω στην Υπέρτατη, Τέλεια Φώτιση, εκείνα τα όντα που είναι αλυσοδεμένα, χτυπημένα, φυλακισμένα, καταδικασμένα σε θάνατο ή υπόκεινται με άλλους τρόπους σε αμέτρητες δυστυχίες και ταπεινώσεις από βασιλικό διάταγμα-και που υποφέρουν στο σώμα και στο νου από αυτήν την καταπίεση-θα χρειαστεί μόνο να ακούσουν το όνομα μου για να ελευθερωθούν από αυτές τις αντιξοότητες, χάριν της θαυμαστής δύναμης της ποιότητας και των αρετών μου.

Ενδέκατος Μεγάλος Όρκος
«Υπόσχομαι πως όταν στο μέλλον φτάσω στην Υπέρτατη, Τέλεια Φώτιση, τα όντα που βασανίζονται από πείνα και δίψα-σε τέτοιο σημείο, που δημιουργούν αρνητικό κάρμα στη προσπάθεια τους να επιβιώσουν-αν καταφέρουν να ακούσουν το όνομα μου, το απαγγείλουν με εμπιστοσύνη και το θυμούνται, θα τα ικανοποιήσω με την πιο εξαίσια τροφή και ποτό. Τελικώς, μέσα από τη γεύση του Ντάρμα θα τα εγκαταστήσω στο πεδίο της γαλήνης και της ευτυχίας.

Δωδέκατος Μεγάλος Όρκος
«Υπόσχομαι πως όταν στο μέλλον φτάσω στην Υπέρτατη, Τέλεια Φώτιση, εκείνα τα όντα που είναι εντελώς άπορα, χωρίς ρούχα για να προστατευτούν από τα κουνούπια και τις μύγες, τη ζέστη και το κρύο-και ταλαιπωρούνται μέρα και νύχτα-αν ακούσουν το όνομα μου, το απαγγείλουν με εμπιστοσύνη και το θυμούνται, τότε οι ευχές τους θα εκπληρωθούν. Αμέσως θα λάβουν όλα τα είδη από εξαίσια ρούχα, πολύτιμα κοσμήματα, γιρλάντες λουλουδιών και σκόνη λιβανιού και θα απολαύσουν μουσική και διασκέδαση μέχρι να ικανοποιηθούν.»

«Μαντζούσρι, αυτοί είναι οι Δώδεκα Μεγαλειώδεις Όρκοι που πήρε ο Μπαγκαβάν Βούδας της Ιατρικής Ακτινοβολία του Λάπις Λάζουλι Τατάγκατα, Άρχατ, Τέλεια Φωτισμένος, όταν καλλιεργούσε τον δρόμο των Μποντισάτβα.

«Όσον αφορά αυτούς τους Μεγάλους Όρκους που πήρε ο Βούδας της Ιατρικής όταν ακολουθούσε τον δρόμο των Μποντισάτβα-καθώς επίσης και τις ιδιότητες, τις αρετές και τον στολισμό του βουδικού του πεδίου-δεν θα μπορούσα να τα περιγράψω όλα , ακόμα κι αν μιλούσα επί έναν αιώνα ή περισσότερο. Ωστόσο, αυτό το βουδικό πεδίο είναι τέλεια καθαρό. Δεν υπάρχουν πειρασμοί[10], ούτε αρνητικά μονοπάτια ούτε κραυγές πόνου εκεί.

«Το έδαφος αυτού του πεδίου είναι φτιαγμένο από λάπις λάζουλι, τα σύνορα είναι οριοθετημένα με χρυσά σύρματα, οι πόλεις, οι πύργοι, τα παλάτια, τα υπόστεγα καθώς και τα μπαλκόνια, τα παράθυρα και οι κουρτίνες, όλα είναι φτιαγμένα με τους επτά θησαυρούς. Οι ιδιότητες, οι αρετές και ο στολισμός αυτού του πεδίου, είναι ίδια ακριβώς με αυτά του καθαρού πεδίου του Βούδα Αμιτάμπα στα δυτικά.

«Σ’ αυτό το πεδίο μένουν δυο μεγάλοι Μποντισάτβα, οι Παγκόσμια Ηλιακή Ακτινοβολία και Παγκόσμια Σεληνιακή Ακτινοβολία. Αυτοί είναι οι ηγέτες αμέτρητων Μποντισάτβα. Καθένας με τη σειρά του θα υπηρετήσει ως διάδοχος του Βούδα της Ιατρικής και ως ικανός φύλακας του θησαυρού του αληθινού του Ντάρμα.

«Γι αυτούς τους λόγους Μαντζούσρι, όλοι οι αφοσιωμένοι άντρες και γυναίκες θα πρέπει να ορκιστούν πως θα γεννηθούν[11] σ’ αυτό το πεδίο.

Ο Βούδας Σακυαμούνι είπε τότε στον Μποντισάτβα Μαντζούσρι: «Υπάρχουν όντα που δεν μπορούν να ξεχωρίσουν το σωστό από το λάθος. Έχουν απληστία και τσιγγουνιά, δεν ασκούνται στην ελεημοσύνη ούτε κατανοούν τα οφέλη της γενναιοδωρίας. Έχουν άγνοια και ανοησία. Στερούνται των θεμελίων της πίστης, συσσωρεύουν τα πλούτη που ακούραστα μαζεύουν. Όταν συναντήσουν κάποιον που ζητά ελεημοσύνη, ενοχλούνται. Αν αναγκαστούν να τους δώσουν, μετανιώνουν και βασανίζονται τόσο πολύ σαν να τους αφαιρούσαν την ίδια τους τη σάρκα.

«Επιπλέον, υπάρχουν αμέτρητα όντα που είναι μίζερα και φιλάργυρα. Ξοδεύουν το χρόνο τους συσσωρεύοντας πλούτο, αλλά δεν τολμούν να τον ξοδέψουν ούτε για τον ίδιο τους τον εαυτό, πόσο μάλλον για τους γονείς, τους συζύγους, τα παιδιά, τους υπηρέτες ή τους ζητιάνους. Την ώρα του θανάτου, αυτοί οι τσιγκούνηδες θα πέσουν στο δρόμο των πεινασμένων φαντασμάτων η των ζώων.

«Όμως, αν και θα πρέπει να βιώσουν ένα τέτοιο πεπρωμένο, αν σε κάποια προηγούμενη τους ύπαρξη στο ανθρώπινο πεδίο, έτυχε να ακούσουν το όνομα του Βούδα της Ιατρικής και στο παρόν το θυμηθούν και το απαγγείλουν ακόμα και για λίγο, θα εξαφανιστούν αμέσως από τα αρνητικά μονοπάτια και θα γεννηθούν για άλλη μια φορά μεταξύ των ανθρώπων. Όμως θα θυμούνται την παραμονή τους στα αρνητικά μονοπάτια και τρομαγμένοι από την περασμένη τους δυστυχία , θα σταματήσουν να βυθίζονται στις κοσμικές απολαύσεις. Θα ασκούνται οι ίδιοι με χαρά στην ελεημοσύνη, θα υμνούν τους άλλους που το κάνουν και δεν θα έχουν πλέον τσιγκουνιά.

«Στο τέλος, θα είναι ικανοί να προσφέρουν το κεφάλι τους, τα μάτια, τα άκρα, τη σάρκα και άλλα μέρη του σώματος τους σε όσους τα χρειάζονται, πόσο μάλλον τα απλά υλικά αποκτήματα.

«Επιπλέον Μαντζούσρι, υπάρχουν όντα που έχουν αποδεχτεί τις διδασκαλίες του Τατάγκατα αλλά έχουν παραβιάσει τις Αρχές (κανόνες ηθικής). Ή δεν έχουν παραβιάσει τις Αρχές αλλά έχουν σπάσει τους κανονισμούς. Ή άλλα, ενώ δεν έχουν παραβιάσει ούτε τις Αρχές ούτε τους κανονισμούς, έχουν σπιλώσει τις ορθές θεωρήσεις. Ή δεν έχουν σπιλώσει τις ορθές θεωρήσεις αλλά έχουν εγκαταλείψει την εκτενή μελέτη του Ντάρμα κι έτσι δεν μπορούν να εξηγήσουν το βαθύ νόημα των Σούτρα που δίδαξε ο Βούδας. Ή ακόμα, αν και μπορεί να είναι μορφωμένοι, έχουν αναπτύξει ματαιοδοξία. Επειδή η ματαιοδοξία σκοτεινιάζει το νου, πιστεύουν πως αυτοί έχουν δίκιο κι οι άλλοι άδικο. Γι αυτό αποδοκιμάζουν το ορθό Ντάρμα και συμμαχούν με τους δαίμονες.

«Αυτά τα πλανεμένα όντα, όχι μόνο τα ίδια ακολουθούν τις λανθασμένες θεωρήσεις, αλλά οδηγούν και αμέτρητα άλλα όντα στην ίδια μεγάλη παγίδα. Αυτά τα όντα θα περιπλανιόνται χωρίς τέλος στα μονοπάτια της κόλασης, των ζώων και των πεινασμένων φαντασμάτων.

«Αλλά όμως αν καταφέρουν να ακούσουν το όνομα του Βούδα της Ιατρικής, θα εγκαταλείψουν την αρνητική τους συμπεριφορά αμέσως για να αναπτύξουν ενάρετη συμπεριφορά κι έτσι θα αποφύγουν την πτώση τους στα αρνητικά μονοπάτια[12].  

«Ακόμα και όσοι βρίσκονται στα αρνητικά μονοπάτια επειδή δεν μπόρεσαν να εγκαταλείψουν τις αρνητικές ασκήσεις και να καλλιεργήσουν τις θετικές, μπορούν ακόμα να ωφεληθούν από την θαυμαστή δύναμη των περασμένων όρκων του Βούδα της Ιατρικής. Αν μέσα από αυτήν τη δύναμη, ακούσουν το όνομα του ακόμα και για λίγο, η ζωή τους στα αρνητικά μονοπάτια θα τελειώσει και θα γεννηθούν ξανά στο ανθρώπινο πεδίο. Θα έχουν θετικές θεωρήσεις, θα κρατούν την άσκηση τους με ζήλο και θα δαμάσουν το νου τους. Θα μπορέσουν μετά να αφήσουν την οικογενειακή ζωή για να γίνουν μοναχοί ή μοναχές. Θα διατηρούν και θα μελετούν το Ντάρμα των Τατάγκατα αντί να το αποδοκιμάζουν και να το παραβιάζουν. Με ορθές θεωρήσεις και εκτενείς μελέτες θα εμβαθύνουν στο εξαιρετικά βαθύ νόημα των διδασκαλιών, θα εγκαταλείψουν την ματαιοδοξία τους και θα σταματήσουν να αποδοκιμάζουν το ορθό Ντάρμα. Δεν θα τους συντροφεύουν πια οι δαίμονες αλλά βαθμιαία θα αναπτύξουν τις ασκήσεις των Μποντισάτβα και θα τις τελειοποιήσουν γρήγορα.

«Επίσης Μαντζούσρι, υπάρχουν κάποια όντα που έχουν φιλαργυρία, φθόνο, ζήλια, που συνηθίζουν να επαινούν τον εαυτό τους και να κακολογούν τους άλλους. Αυτοί θα βυθιστούν στα τρία αρνητικά μονοπάτια, βιώνοντας μεγάλη δυστυχία για αμέτρητα χιλιάδες χρόνια. Όταν αυτή η έντονη δυστυχία φτάσει στο τέλος της, θα γεννηθούν στο ανθρώπινο πεδίο ως βόδια, άλογα, γάιδαροι ή καμήλες. Θα βιώνουν τη πείνα και τη δίψα, το ξύλο και την κακομεταχείριση και συνεχώς θα ταξιδεύουν στους δρόμους κουβαλώντας βαριά φορτία. Αν καταφέρουν να επιστρέψουν ως άνθρωποι, θα είναι φτωχοί και κατώτεροι, θα υπηρετούν πάντα τους άλλους, θα δέχονται συνεχώς διαταγές, χωρίς ποτέ  να λυτρώνονται.

«Παρ’ όλα αυτά, αν κάποιοι απ αυτούς, είχαν ακούσει σε προηγούμενη ενσάρκωση το όνομα του Μπαγκαβάν Βούδα της Ιατρικής και λόγω αυτής της θετικής αιτίας τώρα τον θυμούνται και με εμπιστοσύνη ζητούν καταφύγιο από αυτόν, λόγω των πνευματικών δυνάμεων αυτού του Βούδα, θα λυτρωθούν από όλη τη δυστυχία. Θα έχουν οξείες αισθήσεις, θα είναι σοφοί και μορφωμένοι, θα αναζητούν διαρκώς τις υπέρτατες διδασκαλίες και θα συναντιούνται με καλούς πνευματικούς φίλους. Θα διαπεράσουν οριστικά τον ιστό του Μάρα, θα συντρίψουν το κέλυφος της πλάνης, θα αδειάσουν το ποτάμι των μολύνσεων και έτσι θα ξεφύγουν από την ανησυχία και τη δυστυχία της γέννησης, των γηρατειών, της αρρώστιας και του θανάτου.

«Επίσης Μαντζούσρι, σε κάποιους αρέσει να τσακώνονται, να δημιουργούν σχίσματα και να εμπλέκονται σε νομικές διενέξεις. Ξεγλυστράνε συνεχώς κάνοντας τους άλλους να υποφέρουν, δημιουργώντας και αυξάνοντας κάθε είδους αρνητικού κάρμα με το σώμα, το λόγο και το νου.

«Συνωμοτούν ανελέητα εναντίον των άλλων, ενώ επικαλούνται και τα πνεύματα των βουνών, των δασών, των δέντρων και των τάφων.

«Σκοτώνουν τα όντα και χρησιμοποιούν τη σάρκα και το αίμα τους για να εξευμενίσουν τους δαίμονες των ράκσα και γιάκσασα.

«Μπορεί να γράφουν και τα ονόματα και να κάνουν είδωλα εναντίον αυτών που έχουν τη δυσαρέσκεια, να τους καταριούνται με αρνητικά μάντρα ή να προσπαθούν να τους βλάψουν ή να τους σκοτώσουν με δηλητήρια, με μαγεία ή με τους δαίμονες που σηκώνονται από τους νεκρούς.

«Όμως, αν τα θύματα έχουν ακούσει το όνομα του Βούδα της Ιατρικής, τότε δεν μπορεί να τους βλάψει καμία από αυτές τις αρνητικές πρακτικές. Επιπλέον, όλοι οι εμπλεκόμενοι θα αναπτύξουν ελεήμονα νου, θα επιδιώκουν την ωφέλεια και θα φέρουν γαλήνη και χαρά στους άλλους.

«Θα εγκαταλείψουν τις επιβλαβείς τους σκέψεις, το θυμό και την μοχθηρία τους  και όλες οι πλευρές θα είναι χαρούμενες και πλήρεις με ότι έχουν.

«Θα σταματήσουν να προσβάλλουν τους άλλους και αντ’ αυτού θα αποζητούν την ωφέλεια των άλλων.

«Επίσης Μαντζούσρι, μεταξύ της τετραπλής συνάθροισης από μπικσού, μπικσούνι, ουπάσακα και ουπάσικα, καθώς και μεταξύ άλλων ανδρών και γυναικών με καθαρή πίστη, βρίσκονται αυτοί που τηρούν τις οκτώ αρχές για έναν ολόκληρο χρόνο ή για τρεις μήνες το χρόνο, αφιερώνοντας τις θετικές αυτές ρίζες προς την επαναγέννηση τους στο δυτικό καθαρό πεδίο του Αμιτάμπα, του Βούδα του Αμέτρητου Φωτός, ώστε να ακούσουν το ορθό Ντάρμα.

«Αν η επαναγέννηση τους στο καθαρό πεδίο είναι αβέβαιη, αλλά έχουν ακούσει το όνομα του Μπαγκαβάν Βούδα της Ιατρικής, τότε τη στιγμή του θανάτου τους, οι οκτώ μεγάλοι Μποντισάτβα, δηλαδή,

ο Μαντζούσρι, ο Αβαλοκιτεσβάρα, ο Μαχασταμαπράπτα, ο Ακσαγιαμάτι, ο Ρατνατσαντάνα, ο Μπαϊσάτζια ράτζα, ο Μπαϊσάτζια σαμουντγκάτα και ο Μαϊτρέγια

θα διασχίσουν το διάστημα και θα τους δείξουν το δρόμο. Έπειτα θα επαναγεννηθούν αυθόρμητα μέσα σε πολύτιμα άνθη πολλών αποχρώσεων.

«Επίσης, πολλοί είναι αυτοί που έχουν γεννηθεί σε θεϊκά πεδία, επειδή [άκουσαν το όνομα του Βούδα της Ιατρικής]. Παρά τη γέννηση τους στα θεϊκά πεδία, οι θετικές τους πράξεις δεν έχουν ακόμα εξαντληθεί κι έτσι δεν θα γεννηθούν ξανά στα αρνητικά μονοπάτια. Όταν θα τελειώσει η διάρκεια ζωής τους στα θεϊκά πεδία, θα επιστρέψουν στον ανθρώπινο κόσμο ως Βασιλείς του Περιστρέφοντος Τροχού, κυβερνώντας τις τέσσερις ηπείρους [γύρω από το βουνό Σουμερού]. Με θαυμαστές αρετές και ευκολία, θα θέσουν αμέτρητες εκατοντάδες χιλιάδες όντων στο δρόμο των δέκα αρετών.

«Ή μπορεί αυτά τα όντα να γεννηθούν ως κσατρίγια[13], ή ως βραχμάνοι ή λαϊκοί μεγάλων οικογενειών, με άφθονο πλούτο και ξέχειλες αποθήκες και σιτοβολώνες. Θα είναι προικισμένοι με ευγενικές μορφές, θα έχουν πολλούς συγγενείς και ακόλουθους, ευφυΐα, σοφία, θάρρος, δύναμη, και την εντυπωσιακή συμπεριφορά ενός μεγάλου ήρωα. Παρόμοια, αν μια γυναίκα ακούσει και με εμπιστοσύνη θυμάται το όνομα του Βούδα της Ιατρικής, δεν θα ξαναγεννηθεί ποτέ με γυναικεία μορφή.

«Μαντζούσρι, αφού ο Βούδας της Ιατρικής έφτασε στην Υπέρτατη Φώτιση, κατάλαβε, από την αρετή των προηγούμενων του όρκων, πως τα όντα υποφέρουν από διάφορες ασθένειες, όπως ισχνότητα, αναπηρίες των άκρων, πυρετό, δυσεντερία, ίκτερο κλπ. Κάποια όντα ήταν στόχοι μαύρης μαγείας ή δηλητηρίων, ενώ άλλα είχαν σύντομη ζωή ή πρόωρο θάνατο. Εκείνη τη στιγμή, θέλοντας να τερματίσει αυτά τα βάσανα και να εκπληρώσει τις επιθυμίες των όντων, μπήκε στο σαμάντι που ονομάστηκε ‘Εξάλειψη Όλου του Πόνου και της Δυστυχίας των Όντων’.

«Τη στιγμή που μπήκε στο σαμάντι, ένα λαμπρό φως εκπορεύτηκε από το ούρνα[14] του καθώς πρόφερε το μεγάλο νταράνι:

ΝΑΜΟ ΜΠΑΓΚΑΒΑΤΕ
ΜΠΑΪΣΑΤΖΥΑΓΚΟΥΡΟΥ-ΒΑΪΝΤΟΥΡΙΑ
ΠΡΑΜΠΑ-ΡΑΤΖΑΓΥΑ
ΤΑΤΑΓΚΑΤΑΥΓΥΑ
ΑΡΧΑΤΕ
ΣΑΜΥΑΚ-ΣΑΜΠΟΥΝΤΑΓΥΑ
ΤΑΝΤΥΑΤΑ

ΟΜ ΜΠΑΪΣΑΤΖΓΥΕ ΜΠΑΪΣΑΤΖΓΥΕ
ΜΠΑΪΣΑΤΖΓΥΑ-ΣΑΜΟΥΝΤΓΚΑΤΕ ΣΒΑΧΑ[15]

«Καθώς ο Βούδας της Ιατρικής μέσα στην ακτινοβολία του, έλεγε το νταράνι, ολόκληρο το σύμπαν βούιξε και σείστηκε. Έλαμψαν λαμπερά φώτα παντού και όλα τα όντα ελευθερώθηκαν από την αρρώστια και τον πόνο και απόλαυσαν γαλήνη και ευτυχία.

«Μαντζούσρι, αν συναντήσεις κάποιον άντρα (ή γυναίκα) που υποφέρει από κάποια ασθένεια, θα πρέπει συνέχεια να τον καθαρίζεις, να τον πλένεις και να ξεπλένεις το στόμα του. Θα πρέπει με εμπιστοσύνη να απαγγέλεις αυτό το νταράνι για λογαριασμό του 108 φορές, πάνω από το φαγητό, το φάρμακο ή το νερό του αφότου τα έντομα έχουν αφαιρεθεί. Όταν καταναλώσει την τροφή ή το ποτό, η ασθένεια και ο πόνος του θα εξαφανιστούν.

«Αν ο ασθενής έχει κάποια συγκεκριμένη ευχή και με εμπιστοσύνη απαγγείλει αυτό το νταράνι, η ευχή του θα εκπληρωθεί. Θα ελευθερωθεί από την ασθένεια, θα έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και όταν πεθάνει, θα γεννηθεί στο πεδίο του Βούδα της Ιατρικής. Δεν θα παλινδρομήσει και τελικώς θα πραγματώσει την Υπέρτατη Φώτιση.

«Γι αυτό Μαντζούσρι, ο άντρας ή η γυναίκα, που με εμπιστοσύνη τιμά και με σεβασμό προσφέρει στον Βούδα της Ιατρικής, θα πρέπει συνεχώς να απαγγέλει αυτό το νταράνι χωρίς ποτέ να το ξεχνά.

Επιπλέον Μαντζούσρι,  οι άντρες και οι γυναίκες με καθαρή πίστη, που ακούν τα διάφορα ονόματα του Μπαγκαβάν Βούδα της Ιατρικής Ακτινοβολία του Λάπις Λάζουλι, του Τατάγκατα, Άρχατ, Τέλεια Φωτισμένου, θα πρέπει να απαγγέλουν και να θυμούνται το όνομα του.

«Κάθε πρωί με την αυγή, αφού κάνουν το μπάνιο τους και πλύνουν τα δόντια τους, θα πρέπει να κάνουν προσφορές με αρωματικά λουλούδια, αρώματα και διάφορα είδη μουσικής, σε κάποιο ομοίωμα αυτού του Βούδα. Επίσης, θα πρέπει να αντιγράψουν αυτή τη Σούτρα ή να βάλουν άλλους να το κάνουν, καθώς και να την απαγγείλουν με προσήλωση και να ακούν τις εξηγήσεις για το νόημα της.

«Θα πρέπει να προσφέρουν στους δασκάλους του Ντάρμα που διδάσκουν αυτήν τη Σούτρα, όλα τα απαραίτητα για τη διαβίωση τους- χωρίς να παραλείπουν τίποτα.

«Έτσι, οι αφοσιωμένοι άντρες και γυναίκες θα βρίσκονται υπο την προστασία των Βούδα. Όλες οι ευχές τους θα εκπληρωθούν και τελικώς θα πραγματώσουν την Υπέρτατη Φώτιση.» 

Τότε ο Μποντισάτβα Μαντζούσρι με σεβασμό είπε στον Βούδα: «Μπαγκαβάν, προσεύχομαι πως στην εποχή Δείγμα του Ντάρμα, θα χρησιμοποιήσω κάθε επιδέξιο μέσο για να βοηθήσω τους άντρες και τις γυναίκες με καθαρή πίστη να ακούσουν το όνομα του Μπαγκαβάν Βούδα της Ιατρικής. Ακόμα και στον ύπνο τους, θα εγείρω τη συνείδηση τους με το όνομα αυτού του Βούδα.

«Μπαγκαβάν, αν κάποιοι αφοσιωμένοι άνθρωποι διαβάσουν, απαγγείλουν ή σεβαστούν αυτή τη Σούτρα, την διδάξουν ή εξηγήσουν το νόημα της στους άλλους, την αντιγράψουν ή βάλουν τους άλλους να την αντιγράψουν, αν της υποβάλλουν τον ύψιστο σεβασμό, κοσμώντας την με αρωματικά άνθη, αρώματα, σκόνη λιβανιού και ίνσενς, γιρλάντες, περιδέραια, λάβαρα, τέντες, τραγούδι,  χορό, προστατεύοντας την με πολύτιμα και πολύχρωμα υφάσματα- αν μπορούν να ετοιμάσουν κάποιο καθαρό χώρο, με υπερυψωμένο ιερό και να βάλουν τη Σούτρα εκεί πάνω- οι τέσσερις μεγάλοι ουράνιοι βασιλείς μαζί με την ακολουθία τους και αμέτρητες εκατοντάδες χιλιάδες άλλες θεότητες, θα έρθουν σε αυτό το μέρος για να κάνουν προσφορές και να φυλάξουν αυτή τη Σούτρα.

«Μπαγκαβάν, όπου κι αν έχει διαδοθεί αυτός ο θησαυρός της Σούτρα αν υπάρχουν άνθρωποι ικανοί να την διατηρήσουν, θα πρέπει να γνωρίζεις πως εξ αιτίας των προηγούμενων όρκων του Βούδα της Ιατρικής, των αρετών και της δύναμης του ονόματος του, εκείνος ο τόπος θα είναι απαλλαγμένος από τον πρόωρο θάνατο. Δεν θα υπάρχουν πλέον σ’ εκείνο το μέρος αρνητικοί δαίμονες ούτε πνεύματα που βάλουν τη ζωτική ενέργεια των ανθρώπων.

«Ακόμα κι αν υπήρχαν, οι ευσεβείς άντρες και γυναίκες θα ανακτούσαν τις δυνάμεις τους και θα είχαν καλή υγεία και νοητική γαλήνη.»

Ο Βούδας είπε τότε στον Μαντζούσρι: «Έτσι είναι, έτσι είναι Μαντζούσρι. Όπως τα είπες είναι. Οι άντρες και οι γυναίκες με καθαρή πίστη που θέλουν να κάνουν προσφορές στον Μπαγκαβάν Βούδα της Ιατρικής, πρώτα πρέπει να φτιάξουν μια εικόνα αυτού του Βούδα και μετά να την βάλουν σε ένα καθαρό αμόλυντο ιερό.

«Θα πρέπει να σκορπίσουν όλα τα είδη λουλουδιών, να κάψουν διάφορα είδη λιβανιών και να στολίσουν το χώρο με λάβαρα και σημαίες. Για επτά μέρες και νύκτες θα πρέπει να  τηρούν τις οκτώ αρχές[16], να τρώνε μόνο καθαρή τροφή, να πλένονται και να αρωματίζονται, να φορούν καθαρά και φρέσκα ρούχα και να διατηρούν αμόλυντο το νου τους, χωρίς θυμό ή δόλο. Θα πρέπει να αναπτύσσουν αισθήματα καλοσύνης, ελέους, χαράς και ισοψυχίας προς όλα τα όντα, να τους προσφέρουν χαρά, γαλήνη και όφελος. Θα πρέπει να παίζουν μουσική και να τραγουδούν τους ύμνους του Βούδα της Ιατρικής, ενώ περιφέρονται δεξιόστροφα γύρω από την εικόνα του. Ακόμα, θα πρέπει να θυμούνται τις ιδιότητες, τις αρετές και τους προηγούμενους όρκους του καθώς διαβάζουν και απαγγέλουν αυτή τη Σούτρα, στοχαζόμενοι στο νόημα της και εξηγώντας την στους άλλους.

«Τότε, θα εκπληρωθεί ότι κι αν έχουν ευχηθεί-είτε είναι μακροζωία, πλούτος ή κάτι άλλο, όπως κάποια θέση ή τη γέννηση αγοριού ή κοριτσιού.

«Επιπλέον, αν κάποιο ον ξαφνικά υποφέρει από εφιάλτες ή βλέπει διάφορα είδη αρνητικών οιωνών-όπως σμήνη από παράξενα πουλιά ή εκατοντάδες δυσοίωνα σημάδια στα σπίτια τους- το μόνο που χρειάζεται είναι να τιμήσει τον Μπαγκαβάν Βούδα της Ιατρικής με όλα τα είδη υπέροχων προσφορών, και τότε οι εφιάλτες, οι κακοί οιωνοί και τα δυσοίωνα σημάδια θα εξαφανιστούν και δεν θα μπορούν πλέον να τον βλάψουν.

«Aν κάποιο ον φοβάται το νερό, τη φωτιά, τα μαχαίρια, το δηλητήριο, την πτώση από γκρεμό ή τα άγρια ζώα- όπως τους άγριους ελέφαντες, τα λιοντάρια, τις τίγρεις, τους λύκοι, τις αρκούδες, τα δηλητηριώδη φίδια, τους σκορπιούς, τις σαρανταποδαρούσες, τα μολυσματικά κουνούπια ή τις σκνίπες,-το μόνο που χρειάζεται είναι να θυμηθεί με εμπιστοσύνη και να απαγγείλει το όνομα του Βούδα της Ιατρικής, καθώς τον τιμά, και όλες αυτές οι συμφορές θα εξαφανιστούν.

«Επιπλέον Μαντζούσρι, υπάρχουν οι άντρες και οι γυναίκες με καθαρή πίστη, που δεν έχουν στη ζωή τους ασκηθεί σε κάποια θεότητα, έχουν όμως πάρει προστασία στον Βούδα, το Ντάρμα και την Σάνγκα με ειλικρίνεια και διατηρούν τις αρχές- τις πέντε ή δέκα αρχές των λαϊκών, τις 400 αρχές των Μποντισάτβα ή τις 250 αρχές των μπίκσου ή τις 500 αρχές των μπικσούνι[17]. Αν όμως κάποιος από αυτούς έχει φθείρει τις αρχές που έχει πάρει και φοβάται πως θα πέσει σε αρνητικό μονοπάτι, θα πρέπει να επικεντρωθεί στην απαγγελία του ονόματος του Βούδα της Ιατρικής και να κάνει τις ανάλογες προσφορές σ’ αυτόν. Τότε σίγουρα θα αποφύγει την επαναγέννηση στα τρία αρνητικά μονοπάτια.

«Αν οι γυναίκες που βιώνουν τρομερούς πόνους την ώρα της γέννας, μπορέσουν με πραγματική ειλικρίνεια να απαγγείλουν, να υμνήσουν, να τιμήσουν το όνομα του Βούδα της Ιατρικής και να κάνουν προσφορές σ’ αυτόν, τότε θα ανακουφιστούν από το πόνο τους.

«Τα παιδιά που θα γεννήσουν δεν θα έχουν ελαττώματα, θα είναι ελκυστικά στην όψη, δίνοντας χαρά σε όσους τα βλέπουν. Θα είναι προικισμένα με οξείες αισθήσεις και ευφυΐα και θα έχουν ήσυχο χαρακτήρα.  Σπάνια θα αρρωσταίνουν και τα δαιμονικά πνεύματα δεν θα βάλουν τη ζωτική τους ενέργεια.

Τότε ο Μπαγκαβάν ρώτησε τον Ανάντα: «Μόλις τώρα εξύμνησα τις ιδιότητες και τις αρετές του Βούδα της Ιατρικής. Αυτές οι ιδιότητες και οι αρετές που είναι οι εξαιρετικά βαθιές ασκήσεις όλων των Βούδα, δύσκολα εξηγούνται. Έχεις πίστη σ’ αυτές ή όχι;»

Ο Ανάντα απάντησε με σεβασμό: «Μεγάλε Νικητή Μπαγκαβάν, δεν έχω αμφιβολίες σχετικά με τις Σούτρα που διδάσκουν για τους Τατάγκατα. Γιατί; Επειδή το κάρμα του σώματος, του λόγου και του νου των Τατάγκατα είναι καθαρό.  Μπαγκαβάν, ο ήλιος και η σελήνη μπορεί να πέσουν, ο μεγαλοπρεπής βασιλιάς των βουνών, το όρος Σουμερού μπορεί να σειστεί, τα λόγια όμως των Βούδα δεν αλλάζουν ποτέ. Μπαγκαβάν, κάποια όντα που έχουν λίγες ρίζες πίστης, ακούγοντας για τις ύψιστες ασκήσεις των Βούδα μπορεί να σκεφτούν, ‘πως μπορούμε εμείς να αποκτήσουμε αυτές τις ιδιότητες, τις αρετές και τα μεγάλα προτερήματα μόνο με την απαγγελία του ονόματος του Βούδα της Ιατρικής;’ Εξαιτίας αυτής της έλλειψης πίστης, γεννούν ακόμα και σκέψεις περιφρόνησης χάνοντας έτσι μεγάλο όφελος και παραμένουν στη μακρά και σκοτεινή νύχτα [της άγνοιας]. Πέφτουν στα αρνητικά μονοπάτια και περιπλανιούνται χωρίς τέλος σ’ αυτά.

 Τότε ο Βούδας είπε στον Ανάντα: «Αν αυτά τα όντα ακούγοντας το όνομα του Μπαγκαβάν Βούδα της Ιατρικής, το απαγγείλουν με εμπιστοσύνη  και το διατηρούν χωρίς να έχουν αμφιβολίες, τότε είναι αδύνατον να πέσουν στα αρνητικά μονοπάτια.

«Ω Ανάντα! Δύσκολα πιστεύει κανείς και δύσκολα κατανοεί αυτές τις εξαιρετικά βαθιές πρακτικές των Βούδα. Όμως εσύ τώρα μπορείς να τις αποδεχτείς. Πρέπει να καταλάβεις πως αυτό είναι δυνατόν εξαιτίας της θαυμαστής δύναμης των Τατάγκατα.

«Ω Ανάντα! Ακόμα και οι Σράβακα, οι Πρατυεκαβούδα και οι Μποντισάτβα που δεν έχουν ακόμα φτάσει στο δέκατο επίπεδο δεν μπορούν να κατανοήσουν και να πιστέψουν αυτή την αλήθεια. Μόνο οι Μποντισάτβα που απέχουν μια ζωή από τη Φώτιση μπορούν.

«Ω Ανάντα! Δύσκολα επιτυγχάνεται η ανθρώπινη γέννηση. Όμως είναι ακόμα πιο δύσκολο το να πιστέψει κανείς, να σεβαστεί και να τιμήσει τα Τρία Πετράδια. Και είναι ακόμα πιο δύσκολο το να ακούσει κανείς το όνομα του Μπαγκαβάν Βούδα της Ιατρικής.

«Ω Ανάντα! Ο Βούδας της Ιατρικής έχει καλλιεργήσει αμέτρητες ασκήσεις των Μποντισάτβα, έχει χρησιμοποιήσει αμέτρητα επιδέξια μέσα και έχει πάρει αμέτρητους και εκτενείς όρκους. Αν μπορούσα να έχω έναν αιώνα ή περισσότερο για να τις απαριθμήσω, ο αιώνας θα τέλειωνε, πριν μπορέσω να περιγράψω τέλεια όλες αυτές τις υπέροχες ασκήσεις, τους όρκους και τα επιδέξια μέσα.» 

Εκείνη τη στιγμή, ένας μεγάλος Μποντισάτβα της συνάθροισης με το όνομα Αυτός που Σώζει και Ελευθερώνει σηκώθηκε από τη θέση του. Αφού τακτοποίησε τα ράσα του, γύμνωσε τον ώμο του, γονάτισε στο δεξί του πόδι και υποκλίθηκε με τις παλάμες ενωμένες, είπε με σεβασμό στον Βούδα:

«Μεγάλε Νικητή Μπαγκαβάν, την εποχή Δείγμα του Ντάρμα θα υπάρχουν όντα που θα υποφέρουν διάφορες συμφορές, που θα είναι διαρκώς άρρωστα και αδύνατα , δεν θα μπορούν να φάνε ή να πιουν, ο λαιμός τους θα είναι στεγνός και τα χείλια τους κατάξηρα, τα μάτια τους θα βλέπουν παντού σκοτάδι. Καθώς θα εμφανίζονται τα σημάδια του θανάτου, θα τους περιβάλλουν οι γονείς, η οικογένεια, οι φίλοι και οι υπηρέτες που θα κλαίνε και θα θρηνούν.

«Ένας τέτοιος ασθενής που είναι στο κρεβάτι του, βλέπει τους αγγελιοφόρους του Γιάμα να καταφθάνουν για να οδηγήσουν τη συνείδηση του στον Βασιλιά της Δικαιοσύνης. Τώρα, όλα τα όντα έχουν εγγενή πνεύματα που καταγράφουν κάθε τι που κάνουν, και τα ελαττώματα και τις αρετές τους[18]. Αυτά τα πνεύματα παρουσιάζουν όλο το αρχείο του ασθενή στον βασιλιά Γιάμα.

«Τότε, ο βασιλιάς ρωτάει τον νεκρό και μετράει το καλό και το κακό του κάρμα πριν αποφασίσει για τη μοίρα του.

«Αν εκείνη τη στιγμή μπορέσουν να πάρουν προστασία στον Μπαγκαβάν Βούδα της Ιατρικής οι συγγενείς και οι ακόλουθοι του ασθενούς αντί γι αυτόν, αν καλέσουν μοναχούς και μοναχές για να απαγγείλουν αυτή τη Σούτρα, αν ανάψουν επτά σειρές καντηλιών και κρεμάσουν πολύχρωμα λάβαρα μακροζωίας, η συνείδηση του τότε μπορεί να επιστρέψει και θα δει τον εαυτό του καθαρά, σαν να πρόκειται για όνειρο.

«Αλλιώς, μετά από 7,21,35 ή 49[19] μέρες που η συνείδηση του θα επιστρέψει, σαν να ξυπνάει από ένα όνειρο, θα θυμηθεί το καλό και κακό του κάρμα και τις συνέπειες τους.

«Αφού ο ίδιος γίνει μάρτυρας των συνεπειών του κάρμα, ποτέ ξανά δεν θα δημιουργήσει αρνητικό κάρμα, ακόμα κι αν η ζωή του βρεθεί σε κίνδυνο.  Επομένως, οι άντρες και οι γυναίκες με καθαρή πίστη θα πρέπει να διατηρούν το όνομα του Βούδα της Ιατρικής, να το τιμούν και να του κάνουν προσφορές σύμφωνα με τη δυνατότητα τους.»
Στη συνέχεια ο Ανάντα ρώτησε τον Μποντισάτβα Αυτός που Σώζει και Ελευθερώνει: «Καλέ άνθρωπε, με ποιον τρόπο να τιμούμε και να κάνουμε προσφορές στον Μπαγκαβάν Βούδα της Ιατρικής και πώς να φτιάξουμε τις σημαίες μακροζωίας και τα καντήλια;»

Αυτός που Σώζει και Ελευθερώνει είπε: «Ενάρετε εσύ, για να βοηθήσει κάποιος τον ασθενή να θεραπευτεί, θα πρέπει να κρατήσει τις οκτώ αρχές για επτά μέρες και επτά νύχτες, να κάνει προσφορές τροφής, ποτών και άλλων απαραίτητων σε [ομάδες] από μοναχούς και μοναχές ανάλογα με τα μέσα του, να τιμά και να κάνει προσφορές με σεβασμό στον Μπαγκαβάν Βούδα της Ιατρικής έξι φορές την ημέρα και να απαγγείλει αυτή τη Σούτρα 49 φορές.

«Θα πρέπει να ανάψει 49 καντήλια, να φτιάξει 7 αναπαραστάσεις του Βούδα της Ιατρικής, να βάλει 7 μεγάλα καντήλια σαν τροχούς αμάξης μπροστά από κάθε απεικόνιση και να τα αφήσει να καίγονται για 49 μέρες και νύχτες αδιάκοπα.

«Θα πρέπει επίσης να φτιάξει 49 πολύχρωμα λάβαρα, τόσο μακριά όσο 49 μήκη χεριών.

«Επίσης, θα πρέπει να απελευθερώσει 49 είδη ζώων [σώζοντας έτσι τη ζωή τους].

«Τότε ο ασθενής θα διαφύγει τον κίνδυνο δεν θα τον κυριεύουν οι δαίμονες ούτε θα υποστεί πρόωρο θάνατο[20].

«Επιπλέον Ανάντα, οι χρισμένοι κσατρίγια βασιλείς που ταλανίζονται από συμφορές όπως είναι οι επιδημίες, η ξένη εισβολή, η εσωτερική εξέγερση, μια δυσμενής ευθυγράμμιση πλανητών, κάποια έκλειψη ήλιου ή σελήνης, άκαιρες καταιγίδες ή μουσώνες, θα πρέπει να αναπτύξουν αισθήματα ελέους προς όλα τα όντα.

«Θα πρέπει επίσης να συγχωρέσουν τους φυλακισμένους και να κάνουν προσφορές στον Μπαγκαβάν Βούδα της Ιατρικής σύμφωνα με το τελετουργικό που αναφέρθηκε πριν.

«Η ειρήνη και η σταθερότητα θα επιστρέψουν αμέσως στις χώρες που επλήγησαν, χάρη στις θετικές ρίζες και στη δύναμη των όρκων του Βούδα της Ιατρικής. Οι βροχές και οι άνεμοι θα είναι ευνοϊκοί, οι σοδιές θα ωριμάσουν στον καιρό τους και όλοι θα είναι υγιείς και χαρούμενοι. Η χώρα θα είναι απαλλαγμένη από τους αρνητικούς γιάκσα που βλάπτουν τον πληθυσμό, οι αρνητικοί οιωνοί θα εξαφανιστούν αμέσως και οι χρισμένοι κσατρίγια βασιλείς θα έχουν μεγαλύτερη μακροζωία και ζωτικότητα, καλύτερη όψη καθώς και καλύτερη υγεία και ελευθερία.

«Ανάντα, οι βασίλισσες, οι σύντροφοι, οι πριγκίπισσες, οι βασιλικοί απόγονοι, οι μεγάλοι υπουργοί, οι κυρίες της αυλής, οι δημόσιοι λειτουργοί ή οι αστοί που υποφέρουν από ασθένειες θα πρέπει επίσης να κάνουν προσφορές στον Βούδα της Ιατρικής. Θα πρέπει να φτιάξουν πολύχρωμα λάβαρα μακροζωίας, να ανάψουν καντήλια, να εξασφαλίσουν πως αυτά θα ανάβουν αδιάκοπα, να απελευθερώσουν όλα τα είδη των ζώων, να σκορπίσουν πολύχρωμα λουλούδια και να κάψουν διάφορα είδη λιβανιών, που είναι ονομαστά για το άρωμα τους. Τότε θα αναρρώσουν από την ασθένεια και θα αποφύγουν την κακοτυχία.»

Τότε ο Ανάντα ρώτησε τον Μποντισάτβα Αυτόν που Σώζει και Ελευθερώνει: «Καλέ άνθρωπε, πως γίνεται να επιμηκυνθεί μια ζωή που τελειώνει;»

Ο Μποντισάτβα  Αυτός που Σώζει και Ελευθερώνει απάντησε: « Ενάρετε εσύ, δεν άκουσες τον Τατάγκατα να εξηγεί για τα εννέα είδη πρόωρου θανάτου; Σας παροτρύνω όλους να φτιάξετε λάβαρα μακροζωίας και καντήλια και να αναπτύξετε τις ιδιότητες και τις αρετές. Με τη βοήθεια αυτής της ανάπτυξης θα αποφύγετε τη δυστυχία και την κακοτυχία στη διάρκεια της ζωής σας.»

Ο Ανάντα επιπλέον ρώτησε: «Ποια είναι τα εννέα είδη πρόωρου θανάτου;»

Ο Μποντισάτβα απάντησε: «Κάποια όντα, αν και έχουν κάποια μικρή πάθηση δεν έχουν γιατρό ή φάρμακα. Ακόμα κι αν είχαν γιατρό, αυτός μπορεί να έδωσε το λάθος φάρμακο και να προκάλεσε πρόωρο θάνατο. Ή μπορεί οι ασθενείς, να πίστεψαν στα εσφαλμένα λόγια γήινων δαιμόνων, αιρετικών ή ασκούμενων στη μαύρη μαγεία και να τρομοκρατήθηκαν, χωρίς να μπορέσουν να ηρεμήσουν το νου τους. Τότε θα μπορούσαν να εμπλακούν με την μαντική ή να κάνουν θυσίες ζώων προσευχόμενοι για ευλογίες και μακροζωία, όλα αυτά άνευ αξίας.  Από την άγνοια, την σύγχυση και τη εμπιστοσύνη τους σε λανθασμένες και αντεστραμμένες θεωρήσεις, συναντούν τον πρόωρο θάνατο και βυθίζονται στις κολάσεις, που είναι χωρίς τέλος. Αυτό είναι το πρώτο είδος πρόωρου θανάτου.

«Το δεύτερο είδος είναι η εκτέλεση από βασιλικό διάταγμα.

«Στο τρίτο είδος, χάνει κανείς τη ζωτικότητα του από τους δαίμονες επειδή κυνηγά, χαρτοπαίζει, πέφτει στη κραιπάλη, μεθάει ή από ακραία ασωτία.

«Τέταρτο είναι ο θάνατος από φωτιά. Πέμπτο ο θάνατος από πνιγμό. Έκτο το να σε καταβροχθίσουν άγρια θηρία.

«Έβδομο είναι να πέσεις από βουνό ή γκρεμό. Όγδοο είναι ο θάνατος από δηλητήριο, ξόρκια, αρνητικά μάντρα ή δαίμονες που σηκώθηκαν από τους νεκρούς. Ένατο είναι ο θάνατος από πείνα ή δίψα, από έλλειψη φαγητού ή νερού.

«Αυτά είναι τα εννέα είδη πρόωρου θανάτου που ανέφεραν οι Τατάγκατα. Υπάρχουν επίσης αμέτρητα άλλα είδη, που είναι πάρα πολλά για να τα περιγράψουμε.

«Επιπλέον Ανάντα, ο βασιλιάς Γιάμα είναι υπεύθυνος για το καρμικό μητρώο όλων των όντων στο κόσμο.  Στα όντα που δεν αγαπούν τους γονείς τους[21], που διαπράττουν τις πέντε αποτρόπαιες πράξεις, που δυσφημίζουν τα Τρία Πετράδια, που παραβιάζουν τους νόμους της γης ή παραβιάζουν τις κύριες Αρχές,  ο βασιλιάς Γιάμα θα αποδώσει τιμωρία ανάλογα με την παραβίαση. Επομένως, προτρέπω τα όντα να ανάβουν καντήλια, να φτιάχνουν λάβαρα, να απελευθερώνουν ζώα και να καλλιεργούν ιδιότητες ώστε να αποφύγουν τον πόνο και την ατυχία[22].

Εκείνη τη στιγμή στη μεγάλη συνάθροιση, ήταν παρόντες δώδεκα ισχυροί στρατηγοί Γιάκσα, που ονομάζονταν:
Κουμπίρα, Βάτζρα, Μιχίρα, Αντίρα, Ανίλα, Σαντίλα, Ίντρα, Πάτζρα, Μακούρα, Σιντούρα, Σατούρα και Βικαράλα.

Ο καθένας τους είχε μια συνοδεία από 7.000 Γιάκσα. Όλοι με μια φωνή είπαν γεμάτοι σεβασμό στον Βούδα:
«Σεβάσμιε εσύ, με τη χάρη της εκπληκτικής δύναμης του Βούδα, καταφέραμε να ακούσουμε το όνομα του Βούδα της Ιατρικής και δεν φοβόμαστε πια την κάθοδο στα κατώτερα πεδία.

«Όλοι μαζί με ένα νου, πήραμε προστασία στον Βούδα, το Ντάρμα και τη Σάνγκα για το υπόλοιπο της ζωής μας και δεσμευτήκαμε να στηρίζουμε όλα τα όντα – να τους παρέχουμε αυθεντικά οφέλη και χαρά.

«Θα προστατέψουμε όλα τα μέρη όπου έχει κυκλοφορήσει αυτή η Σούτρα ή [τα όντα] έχουν δείξει εμπιστοσύνη στο όνομα του Βούδα της Ιατρικής και του κάνουν με σεβασμό προσφορές, είτε είναι χωριά, πόλεις, βασίλεια ή ερημιές.

«Θα τους απαλλάξουμε από κάθε δυστυχία και συμφορά και θα φροντίσουμε να εκπληρωθούν όλες τους οι ευχές[23].

«Τα όντα που υποφέρουν από ασθένειες ή συμφορές και θέλουν να απαλλαχτούν από αυτές, θα πρέπει να απαγγείλουν ή να διαβάσουν αυτή τη Σούτρα. Θα πρέπει να δέσουν τα ονόματα μας σε πολύχρωμες πλεξούδες και όταν οι ευχές τους εκπληρωθούν, να τις λύσουν[24]

Έπειτα ο Βούδας Σακυαμούνι εξύμνησε με αυτά τα λόγια τους στρατηγούς γιάκσα: «Άριστα, άριστα, μεγάλοι στρατηγοί γιάκσα! Όλοι εσείς που επιθυμείτε να ανταποδώσετε την ωφέλεια και τις αρετές του Αξιοσέβαστου Βούδα της Ιατρικής θα πρέπει πάντα να φέρνετε το όφελος και τη χαρά στα όντα με αυτόν τον τρόπο.

Τότε ο Ανάντα ρώτησε τον Βούδα: «Σεβάσμιε εσύ, πως θα πρέπει να ονομάσουμε αυτή την διδασκαλία και πως θα πρέπει να την τηρούμε και να την βάλουμε σε εφαρμογή;»

Ο Βούδας Σακυαμούνι απάντησε στον Ανάντα: «Αυτή η διδασκαλία ονομάζεται Οι Προηγούμενοι Όρκοι, οι Ιδιότητες και οι Αρετές του Βούδα της Ιατρικής ή Το Νταράνι των Όρκων των Δώδεκα Στρατηγών Γιάκσα ώστε να Ωφελήσουν τα Όντα ή Εξάλειψη Όλων των Καρμικών Εμποδίων. Θα πρέπει να την διατηρήσετε έτσι.»

Όταν τέλειωσε την ομιλία του ο Βούδας, οι μεγάλοι Μποντισάτβα, καθώς και οι Σράβακα, οι βασιλιάδες, οι υπουργοί, οι βραχμάνοι, οι λαϊκοί, οι ντέβα, τα νάγκα, οι γιάκσα, οι γκαντάρβα, οι ασούρα, τα γκαρούντα, οι κινάρα, οι μαχοράγκα[25] και τα άλλα ανθρώπινα και μη ανθρώπινα όντα, όλοι αγαλλίασαν με τα λόγια του Βούδα. Με εμπιστοσύνη τα αποδέχτηκαν και  τα έβαλαν σε εφαρμογή.

Η Σούτρα του Βούδα της Ιατρικής του Τατάγκατα Ακτινοβόλο Λάπις Λάζουλι:
οι ιδιότητες, οι αρετές και οι προηγούμενοι όρκοι του

Τιμή στη μεγάλη συνάθροιση από Βούδες και Μποντισάτβα
του Βούδα της Ιατρικής.


 ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ



[1] Hsuan-tsang ιδρυτής της κινέζικης σχολής Γιογκατσάρα (μόνο νους).

[2] Τριπιτάκα-τα τρία καλάθια διδασκαλιών, Σούτρα, Βινάγια και Αμπιντάρμα

[3] Έχουν διασωθεί πέντε  Κινέζικες μεταφράσεις από τα Σανσκριτικά, που έγιναν ανάμεσα στο 317μχ και το 707μχ καθώς και δυο Θιβετανικές. Το κείμενο που είναι η βάση γι αυτήν την μετάφραση είναι του Πατριάρχη Χσουάν-τσανγκ. Ολοκληρώθηκε το 650μχ και θεωρείται η πιο ολοκληρωμένη και έγκυρη απόδοση της Σούτρα.  

[4] Μπαγκαβάν, αυτός που τον σέβονται οι άνθρωποι στον κόσμο, ένας από τους δέκα τιμητικούς τίτλους του Βούδα         SokaGakkai Dictionary

[5] Vaishali, αρχαία πόλη που βρίσκεται στην σημερινή περιφέρεια του Vaishali, Bihar, India. Την εποχή του Βούδα, ήταν μια πολύ μεγάλη και πλούσια πόλη, την οποία επισκέφτηκε πολλές φορές wikipedia

[6] Υπάρχουν τρείς εποχές ως προς το Ντάρμα. Η Ορθόδοξη Εποχή του Ντάρμα, είναι η εποχή όπου ο Βούδας διδάσκει το Ντάρμα και υπάρχουν γνήσιοι Άρχατ και μεγάλοι Μποντισάτβα και διαρκεί 1.000 χρόνια. Η Εποχή Δείγμα του Ντάρμα μετά το πέρασμα στη νιρβάνα του Βούδα, όπου είναι λίγοι αυτοί που ασκούνται στο Δρόμο ενώ πολλοί είναι αυτοί που προσκολλιούνται στις εξωτερικές εκδηλώσεις και διαρκεί 1.000 χρόνια. Η Εποχή Τέλος του Ντάρμα, όπου το Ντάρμα πρόκειται να εξαφανιστεί κι αυτό επειδή η πίστη στον Βούδα εξαφανίζεται. Διαρκεί 10.000 χρόνια  και είναι η εποχή που βρισκόμαστε τώρα Buddha RootFarm: Pure Land Talks : Dharma Talks

[7] Το όνομα ενός Βούδα ή ενός Μποντισάτβα, θεωρείται πως ενσαρκώνει τις αρετές και τις δυνάμεις του. Γι αυτό η επίκληση του ονόματος ενός Βούδα ή Μποντισάτβα ενεργοποιεί αυτές τις αρετές και τις δυνάμεις.

[8] Τρεις ομάδες αρχών που είναι η βάση για όλες τις ασκήσεις των Μποντισάτβα: 1)Μην κάνεις ότι είναι αρνητικό, 2)Κάνε ότι είναι θετικό και 3) Ωφέλησε όλα τα όντα

[9] Τα τρία κατώτερα πεδία της σαμσάρα

[10] Στη Σούτρα αναφέρεται πως ‘δεν υπάρχουν γυναίκες’. Εδώ έχει μεταφραστεί έτσι λόγω του Καθηγητή Raoul Birnbaum. Την εποχή του Βούδα, 2.500 χρόνια πριν, ο κλήρος αποτελούνταν κυρίως από άντρες, γι αυτό η πηγή του πειρασμού στο να εγκαταλείψει κανείς την αγαμία, θεωρείτο ότι ήταν κυρίως η γυναίκα. Το περιεχόμενο της Σούτρα υποδηλώνει πως η λέξη ‘πειρασμός’ είναι η καλύτερη απόδοση.

[11] Η λέξη που χρησιμοποιείται εδώ είναι ‘γέννηση’ και όχι ‘επαναγέννηση’ όπως στη Σούτρα του Αμιτάμπα. Τα καθαρά πεδία του Βούδα της Ιατρικής (Καθαρό Πεδίο Λάπις Λάζουλι) και του Βούδα Αμιτάμπα (Σουκαβάτι), είναι ιδεώδη, υπερβατικά πεδία όπου οι ασκητές μπορούν να εξελίξουν την άσκηση τους και τελικώς να φτάσουν στη Φώτιση. Η διαφορά μεταξύ αυτών των δύο (βασικά μεταξύ του Σουκαβάτι και όλων των άλλων πεδίων) βρίσκεται στην προσβασιμότητα. Είναι η διαφορά μεταξύ μιας χώρας που δέχεται μετανάστες και μιας άλλης που πηγαίνει να τους συλλέξει. Η ιδιαίτερη αποστολή του Βούδα της Ιατρικής είναι να εμποδίζει τις καταστροφές και να θεραπεύει τις ασθένειες, ενώ ο κύριος όρκος του Βούδα Αμιτάμπα είναι να κάνει το Καθαρό του Πεδίο καταφύγιο για όλα τα όντα.


[12] Σύμφωνα με τη Σούτρα, η αποτελεσματικότητα του ονόματος του Βούδα της Ιατρικής είναι απόλυτη. Όλο το κάρμα, ακόμα και το αμετάβλητο (fixed) κάρμα ή το βαρύ κάρμα των πέντε αποτρόπαιων πράξεων διαγράφεται μέσα από τη συγκέντρωση στον Βούδα της Ιατρικής.


[13] Τάξη πολεμιστών


[14] Urna, η τρίχα που βρίσκεται ανάμεσα στα φρύδια, που είναι ένα από τα 32 χαρακτηριστικά των Βούδα     Soka GakkaiDictionary 

[15] Σημειώστε πως αν και το απόσπασμα αυτό ξεκινάει με το ‘ΝΑΜΟ ΜΠΑΓΚΑΒΑΤΕ’ δηλ ‘Υποκλίνομαι στον Βούδα της Ιατρικής’, το ίδιο το νταράνι είναι η φράση που ξεκινάει από το ‘ΟΜ’ και τελειώνει στο ‘ΣΒΑΧΑ’.

[16] Οι Οκτώ Αρχές που πρέπει να διατηρεί ένας λαϊκός Βουδιστής σε συγκεκριμένες απομονώσεις είναι: 1) να μην σκοτώνει, 2) να μην κλέβει, 3) να μην έχει σεξουαλική επαφή, 4) να μην ψεύδεται,   5) να μην πίνει οινοπνευματώδη, 6) να μην φοράει κοσμήματα, ούτε αρώματα, να μην τραγουδάει ούτε να χορεύει, ούτε να παρίσταται σε  χορούς ή παιγνίδια/δρώμενα, 7) να μην κοιμάται σε υπερυψωμένο κρεβάτι και 8) να μην τρώει μετά το μεσημέρι 

[17] Στη σημερινή εποχή οι αρχές (όρκοι) των Μποντισάτβα υπολογίζονται συνήθως σε 10 κύριες και 48 δευτερεύουσες, ενώ των μπικσούνι σε 348.

[18] Είναι κοινή ιδέα στην Ασία πως ο άνθρωπος γεννιέται με δύο εγγενή πνεύματα, που καταγράφουν όλες του τις πράξεις, τις καλές και τις κακές. Στο Βουδισμό αυτά τα πνεύματα αντιπροσωπεύονται από την αλάγια (συνείδηση βάση των πάντων) που ακολουθεί το ον από γέννηση σε γέννηση.

[19] Η σημασία του αριθμού 7 στον Βουδισμό. Σύμφωνα με την εσωτερική παράδοση, ο αριθμός 7 είναι ο ύψιστος αριθμός στον κύκλο της γέννησης και του θανάτου. Γι αυτό, στη κατάσταση του μπάρντο (μεταξύ των γεννήσεων) η ψυχή περνάει κάποιες αλλαγές κάθε επτά μέρες, και για να είναι επιτυχή τα μάντρα πρέπει να απαγγέλλονται τουλάχιστον επτά φορές. Έτσι ξεκινώντας από το νούμερο επτά, το πολλαπλασιάζουμε επι τρία ή επι επτά, και έχουμε 21 ή 49. Η εσωτερική παράδοση λέει πως απαγγέλουμε ένα μάντρα τουλάχιστον 7 φορές για να είναι αποτελεσματικό ή αν ο νους είναι αδύνατος ή με ένταση 21 ή 49 φορές 

[20] Πως είναι δυνατόν κάποιος που πεθαίνει να αναρρώσει άμεσα με την απαγγελία του ονόματος του Βούδα της Ιατρικής; Πρέπει κανείς να θυμάται, πως στον Βουδισμό τα πάντα είναι φτιαγμένα από τον νου, είναι Μόνο Νους, συμπεριλαμβανομένων και της γέννησης και του θανάτου. Γι αυτό και στη λογοτεχνία Ζεν περιγράφεται πως ο αληθινά πραγματωμένος Ζεν δάσκαλος είναι πάνω από τον θάνατο και τη γέννηση, έχει επιστρέψει στη γαλήνη, σε χρόνο και τόπο δικής του επιλογής. Εδώ όπως και στην υπόλοιπη Σούτρα, το στοιχείο κλειδί είναι η πίστη. Όσο πιο δυνατή η πίστη, τόσο πιο βαθύ το επίπεδο του σαμάντι. Έτσι η δύναμη μας πάνω στο περιβάλλον αυξάνει και φτάνει στο σημείο όχι μόνο να θεραπεύει ασθένειες, αλλά και να μετατρέπει το θάνατο σε ζωή. Η άσκηση με τα καντήλια και τα λάβαρα είναι ένα επιδέξιο μέσο για να μεγαλώνει την πίστη στον ασκούμενο.

[21] Στις Σούτρα της Μαχαγιάνα, η λέξη ‘γονείς’ αναφέρεται σε όλα τα όντα, καθώς σε όλη τη διάρκεια της σαμσάρα, όλα  τα όντα κάποτε έχουν υπάρξει γονείς μας. Επομένως, το να μην αγαπάς (να μην τηρείς τα καθήκοντα σου) τα όντα αποτελεί παραβίαση (Brahma Net Sutra, Secontary Precept 20)

[22] Αυτό δείχνει πως όλο το κάρμα, ακόμα και το πιο βαρύ, μπορεί να διαλυθεί αν κανείς επικεντρωθεί στον Βούδα της Ιατρικής και καλλιεργήσει ιδιότητες και αρετές. Επομένως, δεν υπάρχει καμία αρρώστια ή καταστροφή που να μην μπορεί να ανακουφιστεί.

[23] Οι δεσμεύσεις των στρατηγών γιάκσα να βοηθήσουν όλα τα όντα, απορρέει από τις ιδιότητες και τις αρετές του Βούδα της Ιατρικής. Αποτελούν ακόμα ένα σημαντικό μέσο για τη θεραπεία των ασθενειών και την αποφυγή συμφορών. Σημειώστε πως, ο αριθμός των στρατηγών γιάκσα επί τη συνοδεία τους (12 χ 7.000) ισούται με 84.000, που είναι ο αριθμός για τις μεθόδους του Ντάρμα που χρησιμοποιεί ο Βούδας για να διδάξει και να μετατρέψει τα όντα.

[24] Το τελετουργικό του δεσίματος των ονομάτων των στρατηγών γιάκσα: θα πρέπει κανείς να απαγγείλει το νταράνι μάντρα του Βούδα της Ιατρικής με συγκέντρωση, μία ή τρεις φορές, και στη συνέχεια να πει το όνομα ενός στρατηγού γιάκσα καθώς δένει έναν κόμπο. Συνεχίζει έτσι, μέχρι να πει και τα 12 ονόματα και να δέσει 12 κόμπους. Σημειώστε πως αυτή είναι μια επιδέξια μέθοδος για να μεγαλώσει η εμπιστοσύνη του πιστού. Η πεντάχρωμη κλωστή συμβολίζει τις πέντε κατευθύνσεις, που η κάθε μια σχετίζεται με κάποιον δαίμονα. Όταν η πεντάχρωμη αυτή κλωστή δεθεί σε κόμπους, φέρνει τη σταθερότητα στα ανασφαλή μέρη. 

[25] Μαχοράγκα (mahoraga), είναι τάξη δαιμόνων με τη μορφή βόα ή μεγάλου φιδιού. Είναι μέρος της ακολουθίας του Βούδα Σακυαμούνι. (The Seekers Glossary of Buddhism)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου