Η Μικρότερη Σούτρα του Αμιτάγιους

Η Σούτρα του Βούδα Αμιτάγιους που δίδαξε ο Βούδας Σακυαμούνι

Μετάφραση στα Κινέζικα κατά την Δυναστεία Yao-Qin
από τον Τριπιτάκα[1] Δάσκαλο Κουμαρατζίβα[2] απ το Κούτσα

The Smaller Sutra on Amitāyus
(Taishō Volume 12, Number 366)
Translated from the Chinese
by Hisao Inagaki
in collaboration with Harold Stewart
BDK English Tripiṭaka Series

 1.     Έτσι άκουσα.

Κάποτε ο Βούδας έμενε στο δάσος Τζέτα, στο μοναστήρι Κήπος του Αναταπιντάντα στο Σραβάστι, μαζί με μια μεγάλη συνάθροιση δώδεκα χιλιάδων και πενήντα μοναχών, που όλοι τους ήταν μεγάλοι και φημισμένοι Άρχατ . Μεταξύ αυτών, βρίσκονταν και οι μεγάλοι μαθητές όπως ο πρεσβύτερος Σαριπούτρα, ο Μαχαμαουντγκαλγιαγιάνα, ο Μαχακασιάπα,, ο Μαχακατγιαγιάνα, ο Μαχακαουστίλα, ο Ρεβάτα, ο Σουντιπαντάκα, ο Νάντα, ο Ανάντα, ο Ραχούλα, ο Γκαβαμπάτι, ο Πιντόλα-Μπαρατβάτζα, ο Καλονταγίν, ο Μαχακαπίνα, ο Βακούλα και ο Ανιρούντα[3].  Τον συνόδευαν επίσης πολλοί Μποντισάτβα Μαχασάτβα, όπως ο Πρίγκηπας του Ντάρμα Μαντζούσρι, ο Μποντισάτβα Ατζίτα, ο Μποντισάτβα Γλυκομύριστος Ελέφαντας και ο Μποντισάτβα Διαρκής Προσπάθεια, και αμέτρητοι ντέβα, συμπεριλαμβανομένου του Σάκρα που είναι ο άρχοντας των θεών και πολλών άλλων.»



2.  Ο Βούδας τότε είπε στον Πρεσβύτερο Σαριπούτρα: «Ταξιδεύοντας δυτικά από δω, αφού περάσεις εκατό χιλιάδες κότι[4] με βουδικά πεδία, θα φτάσεις στο πεδίο που ονομάζεται Ύψιστη Ευδαιμονία, εκεί υπάρχει ο Βούδας που ονομάζεται Αμιτάγιους. Εκεί ζει τώρα διδάσκοντας το Ντάρμα. »                                                                                                                                                                                                                            
3.  «Για ποιο λόγο Σαριπούτρα το πεδίο αυτό ονομάζεται Ύψιστη Ευδαιμονία;  Τα όντα αυτού του πεδίου δεν υποφέρουν από κανένα πόνο, παρά μόνο απολαμβάνουν διάφορα είδη απολαύσεων. Γι αυτό το λόγο το πεδίο αυτό ονομάζεται Ύψιστη Ευδαιμονία. Επίσης Σαριπούτρα, στο πεδίο της Ύψιστης Ευδαιμονίας υπάρχουν επτά σειρές με κιγκλιδώματα, επτά σειρές με διακοσμητικά δίχτυα και επτά σειρές δέντρων.  Όλα τους είναι φτιαγμένα από τέσσερα είδη πετραδιών και εκτείνονται πάνω σε όλη τη γη, περιβάλλοντας τα πάντα. Για το λόγο αυτό το πεδίο ονομάζεται Ύψιστη Ευδαιμονία. Επίσης Σαριπούτρα, στο πεδίο της Ύψιστης Ευδαιμονίας υπάρχουν επτά λίμνες από πετράδια γεμάτες με  το νερό που κατέχει τις οκτώ εξαιρετικές ιδιότητες[5].  Οι  άκρες  των λιμνών καλύπτονται μόνο με χρυσή άμμο και σε κάθε μια από τις τέσσερις πλευρές τους υψώνονται σκάλες από χρυσό, ασήμι, βηρύλλιο και κρύσταλλο. Πάνω τους βρίσκονται κιόσκια στολισμένα με χρυσό, ασήμι, βηρύλλιο, κρύσταλλο, ζαφείρια, ρόδινα μαργαριτάρια και καρνεόλια[6]. Οι λωτοί στις λίμνες είναι τόσο μεγάλοι όσο οι τροχοί των αμαξών-οι μπλε εκπέμπουν μπλε φως, οι κίτρινοι κίτρινο φως, οι κόκκινοι κόκκινο φως και οι λευκοί λευκό φως. Είναι πανέμορφοι κι υπέροχοι, ευωδιαστοί και αγνοί. Σαριπούτρα, το πεδίο της  Ύψιστης Ευδαιμονίας είναι γεμάτο με τέτοια υπέροχα στολίδια.»

«Επίσης Σαριπούτρα, σ’ αυτό το βουδικό πεδίο ακούγεται συνεχώς ουράνια μουσική. Το έδαφος είναι φτιαγμένο από χρυσό. Στη διάρκεια της μέρας και της νύχτας, έξι φορές πέφτει απ τον ουρανό βροχή από λουλούδια μανταράβα [7]. Κάθε μέρα, στην γαλήνη της αυγής, οι άνθρωποι αυτού του πεδίου γεμίζουν τον ποδόγυρο των ράσων τους με θεσπέσια λουλούδια και πηγαίνουν να τα προσφέρουν στα εκατό χιλιάδες κότι Βούδα που κατοικούν στους κόσμους όλων των άλλων κατευθύνσεων. Μετά επιστρέφουν στο Καθαρό τους Πεδίο για το πρωινό τους φαγητό.  Μετά το φαγητό πηγαίνουν μια βόλτα. Σαριπούτρα, το πεδίο της Ύψιστης Ευδαιμονίας είναι γεμάτο με τέτοια υπέροχα στολίδια.»    
                                     
«Επίσης Σαριπούτρα, στο πεδίο αυτό υπάρχουν πάντοτε πολλά είδη σπάνιων και όμορφων πουλιών διαφόρων χρωμάτων, όπως λευκές χήνες, παγώνια, παπαγάλοι, σάρι, καλαβίνκα και τζιβαμτζιβάκα[8]. Έξι φορές κατά τη διάρκεια της μέρας και της νύχτας, τα πουλιά τραγουδούν με μελωδικές και λεπτεπίλεπτες φωνές, κηρύσσοντας διδασκαλίες όπως τις πέντε ρίζες του καλού[9], τις πέντε δυνάμεις[10], τις επτά ασκήσεις[11] που οδηγούν στη Φώτιση και το Ευγενές Οκταπλό Μονοπάτι[12]. Καθώς οι κάτοικοι αυτού του πεδίου τις ακούν, θυμούνται τον Βούδα, το Ντάρμα και την Σάνγκα. Όμως Σαριπούτρα, δεν θα πρέπει να συμπεράνεις πως  τα πουλιά αυτά γεννήθηκαν ως τιμωρία για το αρνητικό τους κάρμα. Ο λόγος είναι πως σ’ αυτό το πεδίο,  δεν υπάρχει κανένα από τα τρία αρνητικά πεδία. Σαριπούτρα, ακόμα και τα ονόματα των τριών αρνητικών πεδίων δεν υπάρχουν εκεί, πόσο μάλλον τα ίδια τα πεδία! Τα πουλιά αυτά προβάλουν από τον Αμιτάγιους για να διδάσκουν και να εξαπλώνουν το Ντάρμα με το τραγούδι τους.»

«Σ’ αυτό το βουδικό πεδίο Σαριπούτρα, καθώς η απαλή αύρα περνά μέσα από τις σειρές των πολύτιμων δέντρων και των πολύτιμων διχτυών παράγουν λεπτούς και υπέροχους ήχους.  Είναι σαν να παίζουν μαζί εκατό χιλιάδες μουσικά όργανα. Όποιος ακούσει αυτούς τους ήχους αυθόρμητα θυμάται τον Βούδα, το Ντάρμα και τη Σάνγκα. Αυτό το βουδικό πεδίο Σαριπούτρα, είναι γεμάτο με τέτοια υπέροχα στολίδια.»
  
4.  «Για ποιο λόγο Σαριπούτρα, νομίζεις πως ο Βούδας εκείνος ονομάζεται Αμιτάμπα; Το φως του Βούδα Σαριπούτρα, λάμπει απεριόριστα και χωρίς εμπόδιο σε όλους τους κόσμους των δέκα κατευθύνσεων. Αυτός είναι ο λόγος που ονομάζεται Αμιτάμπα. Επίσης Σαριπούτρα, η ζωή του Βούδα και των κατοίκων του πεδίου του διαρκεί αμέτρητα, απεριόριστα και ανυπολόγιστα κάλπα.  Αυτός είναι ο λόγος που ο Βούδας  ονομάζεται Αμιτάγιους. Δέκα κάλπα έχουν περάσει Σαριπούτρα από τότε που ο Αμιτάγιους πραγμάτωσε τη Φώτιση. Επιπλέον Σαριπούτρα, έχει αμέτρητους και απεριόριστους Σράβακα μαθητές, που όλοι τους είναι Άρχατ, που ο αριθμός τους είναι αδύνατο να υπολογιστεί με οποιοδήποτε τρόπο. Η συνάθροιση των Μποντισάτβα επίσης είναι άπειρη. Αυτό το βουδικό πεδίο Σαριπούτρα, είναι γεμάτο με τέτοια υπέροχα στολίδια.»  

5.«Επίσης Σαριπούτρα, όλα τα όντα που έχουν γεννηθεί στο πεδίο της Ύψιστης Ευδαιμονίας βρίσκονται στο επίπεδο της μη-παλινδρόμησης[13]. Πολλοί απ αυτούς είναι στο επίπεδο του να γίνουν Βούδες μετά από μια ακόμα ζωή. Ο αριθμός τους είναι τόσο μεγάλος που υπερβαίνει κάθε υπολογισμό. Μπορεί μόνο να περιγραφτεί ως αμέτρητος, απεριόριστος και ανυπολόγιστος.»

«Τα όντα εκείνα που ακούν γι αυτό το πεδίο Σαριπούτρα, θα πρέπει να επιδιώξουν να γεννηθούν εκεί. Γιατί; Επειδή εκεί θα συναντήσουν σοφούς υπέρτατης αρετής. Δεν μπορεί να επιτύχει κανείς γέννηση στο πεδίο αυτό Σαριπούτρα, αν έχει λίγες ρίζες καλού και μικρό απόθεμα αρετής. Σαριπούτρα, ο ενάρετος άνδρας ή γυναίκα που ακούγοντας το όνομα του Αμιτάγιους  μπορέσει και συγκεντρωθεί στο όνομα του για μια μέρα μόνο, για δύο μέρες, τρεις, τέσσερις, πέντε, έξι ή επτά μέρες, με προσηλωμένο και αδιατάραχτο νου, τότε την ώρα του θανάτου του, θα εμφανιστεί ο Αμιτάγιους μαζί με την συνοδεία των αγίων. Συνεπώς, όταν έρθει το τέλος της ζωής τους, ο νους του υποψήφιου δεν θα υποπέσει στη σύγχυση και έτσι θα γεννηθεί αμέσως στο πεδίο της Ύψιστης Ευδαιμονίας του Αμιτάγιους. Αντιλαμβανόμενος αυτά τα οφέλη Σαριπούτρα, θα έλεγα πως: όλα τα όντα που ακούν αυτή την διδασκαλία θα πρέπει να επιδιώξουν να γεννηθούν σ΄ αυτό το πεδίο.» 

6. «Με τον ίδιο τρόπο που εγώ, Σαριπούτρα, εγκωμιάζω την ασύλληπτη αρετή του Αμιτάγιους, έτσι κάνουν και οι Βούδες της ανατολικής κατεύθυνσης που είναι τόσο αμέτρητοι όση είναι η άμμος του ποταμού Γάγγη, όπως ο Βούδας Ακσόμπια, ο Βούδας Μερουντβάτζα, ο Βούδας Μαχαμερού, ο Βούδας Μερουπραμπάσα και ο Βούδας  Μαντζουσβάρα. Ενόσω κατοικούν στα δικά τους πεδία, εκτείνουν τις μακριές και πλατειές γλώσσες τους και περιβάλλοντας το σύμπαν των χιλίων εκατομμύριων κόσμων[14], αναγγέλλουν αυτά τα αληθινά λόγια: Τα όντα πρέπει να δεχτούν αυτή τη Σούτρα που ονομάζεται ‘Εγκώμιο της Ασύλληπτης Αρετής και Προστασίας Όλων των Βούδα.»

7. «Στη νότια κατεύθυνση Σαριπούτρα, υπάρχουν τόσοι αμέτρητοι Βούδες όση είναι η άμμος του Γάγγη, όπως ο Βούδας Τσαντρασουριαπραντίπα, ο Βούδας Γιασαπράμπα, ο Βούδας Μαχαρσισκάντα, ο Βούδας Μερουπραντίπα και ο Βούδας Ανανταβίρυα. Ενόσω κατοικούν στα δικά τους πεδία, εκτείνουν τις μακριές και πλατειές γλώσσες τους και περιβάλλοντας το σύμπαν των χιλίων εκατομμύριων κόσμων, αναγγέλλουν αυτά τα αληθινά λόγια: Τα όντα πρέπει να δεχτούν αυτή τη Σούτρα που ονομάζεται ‘Εγκώμιο της Ασύλληπτης Αρετής και Προστασίας Όλων των Βούδα.»

8. «Στη δυτική κατεύθυνση Σαριπούτρα, υπάρχουν τόσοι αμέτρητοι Βούδες όση είναι η άμμος του ποταμού Γάγγη, όπως ο Βούδας Αμιτάγιους, ο Βούδας Αμιτακέτου, ο Βούδας Αμιταντβάτζα, ο Βούδας Μαχαπράμπα, ο Βούδας Μαχαπραμπάσα, ο Βούδας Ρατνακέτου και ο Βούδας Σουνταρασμιπράμπα.  Ενόσω κατοικούν στα δικά τους πεδία, εκτείνουν τις μακριές και πλατειές γλώσσες τους και περιβάλλοντας το σύμπαν των χιλίων εκατομμύριων κόσμων, αναγγέλλουν αυτά τα αληθινά λόγια: Τα όντα πρέπει να δεχτούν αυτή τη Σούτρα που ονομάζεται ‘Εγκώμιο της Ασύλληπτης Αρετής και Προστασίας Όλων των Βούδα.» 

9.   «Στη βόρεια κατεύθυνση Σαριπούτρα, υπάρχουν τόσοι αμέτρητοι Βούδες όση είναι η άμμος του ποταμού Γάγγη, όπως ο Βούδας Αρτσισκάντα, ο Βούδας Βαϊσβαναρανιργκόσα, ο Βούδας Ντουσπραντάρσα, ο Βούδας Αντιτιασαμπάβα και ο Βούδας Τζαλινιπράμπα.   Ενόσω κατοικούν στα δικά τους πεδία, εκτείνουν τις μακριές και πλατειές γλώσσες τους και περιβάλλοντας το σύμπαν των χιλίων εκατομμύριων κόσμων, αναγγέλλουν αυτά τα αληθινά λόγια: Τα όντα πρέπει να δεχτούν αυτή τη Σούτρα που ονομάζεται ‘Εγκώμιο της Ασύλληπτης Αρετής και Προστασίας Όλων των Βούδα.»

10. «Στο ναδίρ Σαριπούτρα,  υπάρχουν τόσοι αμέτρητοι Βούδες όση είναι η άμμος του ποταμού Γάγγη, όπως ο Βούδας Σίμχα, ο Βούδας Γιάσας, ο Βούδας Γιασασπραμπάσα, ο Βούδας Ντάρμα, ο Βούδας Νταρμαντβάτζα και ο Βούδας Νταρμαντάρα.  Ενόσω κατοικούν στα δικά τους πεδία, εκτείνουν τις μακριές και πλατειές γλώσσες τους και περιβάλλοντας το σύμπαν των χιλίων εκατομμύριων κόσμων, αναγγέλλουν αυτά τα αληθινά λόγια: Τα όντα πρέπει να δεχτούν αυτή τη Σούτρα που ονομάζεται ‘Εγκώμιο της Ασύλληπτης Αρετής και Προστασίας Όλων των Βούδα.»

11.«Στο ζενίθ Σαριπούτρα, υπάρχουν τόσοι αμέτρητοι Βούδες όση είναι η άμμος του ποταμού Γάγγη, όπως ο Βούδας Μπραχμαγκόσα, ο Βούδας Νακσατραράτζα, ο Βούδας Γκαντοτάμα, ο Βούδας Γκανταπραμπάσα, ο Βούδας Μαχασρισκάντα, ο Βούδας Ρατνακουσουμασαμπουσπιταγκάτρα, ο Βούδας Σαλεντραράτζα, ο Βούδας Ρατνοτπαλασρί, ο Βούδας Σαρβαρταντάρσα και ο Βούδας Σουμερουκάλπα..  Ενόσω κατοικούν στα δικά τους πεδία, εκτείνουν τις μακριές και πλατειές γλώσσες τους και περιβάλλοντας το σύμπαν των χιλίων εκατομμύριων κόσμων, αναγγέλλουν αυτά τα αληθινά λόγια: Τα όντα πρέπει να δεχτούν αυτή τη Σούτρα που ονομάζεται ‘Εγκώμιο της Ασύλληπτης Αρετής και Προστασίας Όλων των Βούδα.»

12. «Για ποιο λόγο Σαριπούτρα, νομίζεις πως αυτή η διδασκαλία ονομάζεται ‘Σούτρα Προστασίας όλων των Βούδα’; Σαριπούτρα, οι ενάρετοι άνδρες και γυναίκες που ακούν αυτή τη Σούτρα και την θυμούνται και όσοι επίσης ακούν τα ονόματα αυτών των Βούδα,  προστατεύονται από όλους τους Βούδες και βρίσκονται στο επίπεδο της μη παλινδρόμησης ώστε να πραγματώσουν την ύψιστη, τέλεια Φώτιση. Γι αυτό Σαριπούτρα θα πρέπει να δεχτείς με πίστη τα λόγια μου και τις διδασκαλίες όλων των Βούδα.»     

                                                       

«Όσοι έχουν ήδη ευχηθεί Σαριπούτρα, ή όσοι εύχονται τώρα, ή θα ευχηθούν στο μέλλον να γεννηθούν στο πεδίο του Βούδα Αμιτάγιους, όλοι βρίσκονται στο επίπεδο της μη παλινδρόμησης ώστε να πραγματώσουν την ύψιστη, τέλεια Φώτιση. Αυτοί έχουν ήδη γεννηθεί, ή γεννιούνται τώρα, ή θα γεννηθούν σ’ αυτό το πεδίο. Επομένως Σαριπούτρα, οι ενάρετοι άνδρες και γυναίκες με πίστη θα πρέπει να προσδοκούν να γεννηθούν εκεί.»

13. «Έτσι όπως εγώ Σαριπούτρα, εγκωμιάζω την ασύλληπτη αρετή των άλλων Βούδα, κι εκείνοι επίσης εγκωμιάζουν την δική μου ασύλληπτη αρετή, λέγοντας, ‘Βούδα Σακυαμούνι, πραγμάτωσες ένα εξαιρετικά δύσκολο και πρωτοφανές έργο. Σ’ αυτόν τον κόσμο Σάχα[15], κατά την αρνητική περίοδο των πέντε μολύνσεων-του χρόνου, των θεωρήσεων, των παθών, των όντων και της διάρκειας ζωής-εσύ πραγμάτωσες την υψηλότερη τέλεια Φώτιση και για το όφελος των όντων, παρέδωσες αυτήν τη διδασκαλία που είναι το πιο δύσκολο πράγμα στον κόσμο να αποδεχτεί κανείς με πίστη.»        
«Πρέπει να καταλάβεις Σαριπούτρα, πως πέτυχα αυτό το δύσκολο έργο κατά την περίοδο των πέντε μολύνσεων. Δηλαδή, έχοντας πραγματώσει την ανώτερη τέλεια Φώτιση, έδωσα για το όφελος του κόσμου αυτή τη διδασκαλία, που είναι τόσο δύσκολο να γίνει αποδεκτή με πίστη. Αυτό είναι όντως ένα εξαιρετικά δύσκολο έργο.»

14.  Αφού ο Βούδας έδωσε αυτή τη Σούτρα, ο Σαριπούτρα και όλοι οι μοναχοί, καθώς και τα όντα όλου του κόσμου, μαζί και οι ντέβα, οι άνθρωποι και οι ασούρα, αγαλλίασαν με αυτό που άκουσαν και με ευλάβεια την δέχτηκαν. Και αφού τον προσκύνησαν, αποχώρισαν.

Τέλος της Σούτρας του Βούδα Αμιτάγιους που δίδαξε ο Βούδας Σακυαμούνι.


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

[1] Τριπιτάκα- τα τρία καλάθια διδασκαλιών, σούτρα, βινάγια και αμπιντάρμα
[2] Kumarajiva: (344-413) Λόγιος μοναχός από την Κεντρική Ασία που πήγε στην Κίνα το 401 και μετέφρασε πολλά Βουδιστικά κείμενα στα κινέζικα, όπως την Μικρότερη Σούτρα του Αμιτάγιους.
[3] SariputraMahamaudgalyayanaMahakasyapaMahakatyayanaMahakausthilaRevataSuddhipanthakaNandaAnanda,RahulaGavampatiPindol-BaradvajaKalodayinMahakapphinaVakkulaAnniruddha.
[4] Kotis: 10 εκ/μύρια
[5] Οκτώ ιδιότητες του αγνού νερού: έχει κρυσταλλική διαύγεια, είναι δροσερό, γλυκό, ελαφρύ, απαλό, καταπραυντικό για το στομάχι, απαλλαγμένο από ακαθαρσίες και καθαρίζει τον λαιμό.
[6] Σάρδιος λίθος
[7] mandarava: όμορφο ευωδιαστό λουλούδι, αυτολεξεί σημαίνει ‘παραδείσια υπέροχο λουλούδι’
[8] sari: πουλί που μιλάει, πιθανόν μάϊνα. kalavinka: μυθικό πουλί με κεφάλι γυναίκας που λέγεται πως κατέχει υπέροχη φωνή.jivamjivaka:μυθικό πουλί με δυο κεφάλια.
[9]Πέντε δυνάμεις είναι οι δυνάμεις που πετυχαίνει κανείς με την εξάσκηση των πέντε ριζών του καλού. Η δύναμη της πίστης στα Τρία Πολύτιμα, η δύναμη της προσπάθεια να εξασκείται στο καλό, η δύναμη της ενθύμησης του αληθινού Ντάρμα, η δύναμη της συγκέντρωσης και η δύναμη να ερευνά κανείς την αληθινή φύση των πραγμάτων.
[10] Πέντε δυνάμεις είναι οι δυνάμεις που πετυχαίνει κανείς με την εξάσκηση των πέντε ριζών του καλού. Η δύναμη της πίστης στα Τρία Πολύτιμα, η δύναμη της προσπάθεια να εξασκείται στο καλό, η δύναμη της ενθύμησης του αληθινού Ντάρμα, η δύναμη της συγκέντρωσης και η δύναμη να ερευνά κανείς την αληθινή φύση των πραγμάτων.
[11] Επτά ασκήσεις που οδηγούν στην Φώτιση: η διάκριση μεταξύ του αληθινού Ντάρμα και των λανθασμένων θεωρήσεων, ο ζήλος στην εξάσκηση του αληθινού Ντάρμα, η αγαλλίαση με το αληθινό Ντάρμα, η εξάλειψη του λήθαργου και η επίτευξη χαλαρότητας και άνεσης, η εξάσκηση της προσοχής ως προς τη διατήρηση ισορροπίας μεταξύ συγκέντρωσης και βαθιάς γνώσης, η συγκέντρωση και η νοητική απαγκίστρωση από τα εξωτερικά αντικείμενα, ώστε να επιτευχθεί γαλήνιος νους.  
[12] Ευγενές Οκταπλό Μονοπάτι, είναι οι οκτώ όψεις της άσκησης για την επίτευξη της νιρβάνα έτσι όπως τις δίδαξε ο Βούδας στην τέταρτη από τις Τέσσερις Ευγενείς Αλήθειες: ορθή θεώρηση, ορθή σκέψη, ορθός λόγος, ορθή πράξη, ορθός βίος, ορθή προσπάθεια, ορθή προσοχή και ορθός διαλογισμός. 
[13] Επίπεδο της μη παλινδρόμησης (avinivartaniya):το επίπεδο όπου ο Μποντισάτβα θα προχωρήσει προς την υπέρτατη Φώτιση χωρίς να παλινδρομήσει στα κατώτερα πεδία.
[14] Σύμπαν των χιλίων εκατομμυρίων κόσμων: χίλιοι κόσμοι αποτελούν έναν μικρό χιλιόκοσμο κόσμο. Χίλιοι από αυτούς αποτελούν έναν μεσαίο χιλιόκοσμο και χίλιοι από αυτούς έναν μεγάλο χιλιόκοσμο κόσμο. Το σύμπαν του μεγάλου χιλιόκοσμου που αποτελείται από χίλια εκατομμύρια κόσμους είναι κάτω από την προστασία ενός Βούδα.
[15] Σανσκρsahaloka Θιβjed jig rtenο τρισχιλιόκοσμος όπου εκδηλώθηκε ο Βούδας Σακυαμούνι. Ο Κένπο Ngakchung γράφει πως:  το πεδίο Σάχα με τους χίλια εκατομμύρια κόσμους, ονομάζεται ‘πεδίο χωρίς φόβο’ όχι για καλό, αλλά εξαιτίας της μεγάλης του αρνητικότητας. Τα όντα σ’ αυτό το πεδίο δεν φοβούνται την επιθυμία, ούτε τον θυμό αλλά ούτε και την άγνοια.               Rigpawiki



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου